Letni kino Minoriti

Skok na vsebino


Letni kino Minoriti - Uvodna stran

Boter (The Godfather)

Režiser: Francis Ford Coppola

Francis Ford Coppola / ZDA / 1972 / 177 min / angleščina s slovenskimi podnapisi

Režija: Francis Ford Coppola; scenarij: Mario Puzo, Francis Ford Coppola (po istoimenski knjigi Maria Puza); producenta: Albert S. Ruddy, Gray Frederickson; glasba: Nino Rota; direktor fotografije: Gordon Willis; montaža: William Reynolds, Peter Zinner; casting: Louis DiGiaimo, Andrea Eastman, Fred Roos; umetniški vodja: Warren Clymer; scenografija: Philip Smith; kostumografija: Anna Hill Johnstone; maska: Philip Leto, Phil Rhodes, Dick Smith, Enrico A. Cortese

Igrajo: Marlon Brando, Al Pacino, James Caan, Robert Duvall, Diane Keaton in drugi

Distribucija: Park Circus

Podnapisi: Denis Debevec (posebna zahvala Kinodvoru za posredovanje)

Nagrade: oskarji za najboljši film, za glavno moško vlogo Marlona Branda in za najboljši scenarij po knjižni predlogi; BAFTA za najboljšo glasbo: Nino Rota; nagrada Ameriškega režiserskega ceha za izjemno režijo: Francis Ford Coppola, Fred C. Caruso, Fred T. Gallo, Steven P. Skloot; zlati globusi za najboljšo dramo, scenarij, režijo, glasbo; grammy za najboljšo filmsko glasbo: Nino Rota; nagrada Združenja ameriških filmskih kritikov za najboljšega igralca: Al Pacino; nagrada Ameriškega scenarističnega ceha za najboljši scenarij po knjižni predlogi: Mario Puzo, Francis Ford Coppola; in druge.

Vrhunec letošnjega letnega kina Minoriti bo poklon enem najboljših filmov vseh časov, ki ga skoraj enoglasno slavijo filmski kritiki, navdušenci, režiserji, igralci, scenaristi … Na praktično vseh filmskih lestvicah kotira zelo visoko, najvišje - na IMDbju, kjer ocenjuje filmski navdušenci z vsega sveta, zaseda 2. mesto, v seštevku lestvic najboljših filmov po izboru filmskih kritikov prav tako. Nagrade, ki jih je pred pol stoletja prejel pričajo o neverjetnem konsenzu ameriške filmske stroke glede njegove izjemnosti. Hkrati je pomenil zgodovinski prelom filmske umetnosti, ko je mlada generacija filmarjev - "novi Hollywood" - prevzela vajeti v svoje roke in namesto pocukranih romanc ter epskih spektaklov z vedno istim razpletom začela z neverjetno močjo in natančnostjo secirati, reflektirati in upodabljati vso kontradiktornost ameriške družbe in filmske industrije. 

Za ogled video posnetka se morate strinjati z uporabo piškotkov na naši spletni strani.

Boter je pomenil prelomnico: uspešnica poslej ni bil več film, ki se pokrije ali pa prinese nekaj milijonov, ampak film, ki se odkrito spogleduje s 100 milijoni. To je seveda spremenilo filmsko terminologijo: namesto izraza hit se uveljavi izraz blockbuster. Predvsem pa je s tem vzletel nov tip holivudskega režiserja, ki lahko normalno funkcionira v okviru studia, institucije, sistema, obenem pa lahko snema tudi filme, ki fiksna ideja njegovih osebnih obsesij in fantazij, potemtakem tip studijskega auteurja. Ker pa je bil Coppola prednja straža nove generacije holivudskih filmarjev, je uspeh Botra prižgal zeleno luč tudi vsem drugim mladim filmarjem - Spielbergu, Lucasu, Miliusu, De Palmi, Scorseseju in tako dalje. Brez Coppole jih morda ne bi bilo, vsaj ne v pravem trenutku.

Coppolov Boter – posnet po romanu Maria Puza in pospremljen z muziko Nina Rote – je velika kronika male družinske industrije, lekcija iz etnične subkulture, parafraza ameriške zgodovine, kritika ameriškega sna in mita o talilnem loncu, Grand Guignol laissez-faire kapitalizma, intimistični spektakel in epska minimalka, himna komuni, utopična fantazija in odgovor na fantazmo o kolektivni nemoči, na paranoidno izkušnjo mrtvosti in paraliziranosti, ki je bremenila šestdeseta in sedemdeseta leta (politični atentati, Vietnam, revolt). Ameriko prikaže kot deželo priložnosti, toda priložnost temelji na zločinu, na umoru. Obenem pa je na videz tradicionalnen: pripovedovanje brez kakega posebnega eksperimentiranja, živahna zgodba, jasni liki. Toda žanr in samo tradicionalnost v resnici zelo korigira. Prav s tem, ko nečemu tako vsakdanjemu, antijunaškemu in "neresnemu", kot sta svet gangsterjev in njihov boj za oblast, nadene tradicionalni, epski izraz, samo tradicionalnost ironizira in karikira. In prav zato deluje ta tradicionalnost tako resno, tako ritualno, tako srhljivo, tako neznosno, tako patološko, tako nečloveško.

In predvsem: Boter, v katerem se pogledi spreminjajo v mrtve konje in mrtve ribe, je film o kapitalizmu, saj so vsi medčloveški, družinski in prijateljski odnosi spremenjeni v koalicije, poslovna razmerja, denarne odnose. Med ljudmi ne krožijo emocije, ampak usluge, ki odnose uravnavajo, strukturirajo, ritualizirajo in definirajo, pa tudi "redefinirajo", če kdo na uslugo pozabi. Vsaka smrt – vsaka eksekucija – je poslovno dejanje. Korporativna Amerika je v resnici podzemlje. Med napotki, po katerih se mora ravnati gangster, in napotki, po katerih se mora ravnati direktor, ni nobene razlike.

– Marcel Štefančič, jr., Zadnji film 2.0 - Vzpon in propad novega Hollywooda

Boter (Courtesy of Park Circus / Paramount)
Boter (Courtesy of Park Circus / Paramount)
Boter (Courtesy of Park Circus / Paramount)
Boter (Courtesy of Park Circus / Paramount)
+3Boter (Courtesy of Park Circus / Paramount)
Boter (Courtesy of Park Circus / Paramount)
Boter (Courtesy of Park Circus / Paramount)

Naša spletna stran uporablja piškotke s pomočjo katerih omogoča uporabo vtičnikov družbenih medijev, ter izboljšuje in prilagaja uporabniško izkušnjo. Potrdite, da se strinjate z njihovo uporabo.

Več o uporabi piškotkov

Uporaba piškotkov na naši spletni strani

Kaj so piškotki?

Piškotki (angleško cookies) so kratke tekstovne datoteke, ki se lahko razpošiljajo in shranijo na vašem računalniku, pametnem telefonu ali kateri koli drugi napravi, ki dostopa do spletnih strani po internetu. Piškotke lahko uporabimo pri zbiranju informacij o načinu, kako uporabljate neko spletno stran, in posledično pri prilagajanju vsebin spletne strani ob vašem naslednjem obisku, največkrat z namenom, da je uporabnikova izkušnja boljša. V piškotku je običajno zaporedje črk in številk, ki se naloži na uporabnikov računalnik, ko ta obišče neko spletno stran. Ob vsakem ponovnem obisku bo spletna stran pridobila podatek o naloženem piškotku in uporabnika prepoznala.

Uporaba piškotkov na spletu ni nič novega. Več informacij o piškotkih lahko najdete na spletni strani www.aboutcookies.org, kjer so tudi navodila, kako jih pobrišete.

Vrste piškotkov

Nujno potrebni piškotki

Tovrstni piškotki omogočajo uporabo nujno potrebnih komponent za pravilno delovanje spletne strani. Brez teh piškotkov servisi, ki jih želite uporabljati na tej spletni strani, ne bi delovali pravilno (npr. prijava, nakupni proces, varnost ...).

Izkustveni piškotki

Tovrstni piškotki zbirajo podatke o tem, kaj uporabniki delajo na spletni strani, z namenom izboljšanja izkustvene komponente spletne strani (npr. katere dele spletne strani obiskujejo najpogosteje). Ti piškotki ne zbirajo informacij, po katerih bi lahko identificirali uporabnika.

Funkcionalni piškotki

Tovrstni piškotki omogočajo spletni strani, da si zapomni nekatere vaše nastavitve in izbire (uporabniško ime, jezik, regijo ...) ter zagotavlja napredne, uporabniku prilagojene funkcije. Tovrstni piškotki lahko omogočajo sledenje vašim dejanjem na spletni strani.

Piškotki za usmerjanje

Piškotki za usmerjanje so povezani s storitvami tretjih oseb (npr. oglaševalska in družabna omrežja), na primer gumba "Všečkaj" in "Deli z ostalimi". Tovrstni piškotki lahko omogočajo sledenje vašim dejanjem na spletu. Te piškotke urejajo in gostijo tretje osebe.

Piškotki, ki jih uporabljamo na tej spletni strani

Ime piškotka Avtor Čas poteka Opis
bcms_cookie_accepted
bcms_cookie_declined
Letni kino Minoriti 3560 dni Ta piškotka beležita vašo izbiro glede uporabe piškotkov na naši spletni strani.
__utma
__utmz
SID
LOGIN_INFO
use_hotbox
PREF
SSID
HSID
watched_video_id_list
demographics
VISITOR_INFO1_LIVE
YouTube 30 sekund - 2 leti Te piškotke nastavi videopredvajalnik YouTube.
Vrste piškotkov, ki jih uporablja Google
__qca
__utma
__utmz
__utmv
__utmb
clip_id
home_active_tab
uid
v6f
utmc
aka_debug
...
Vimeo 30 sekund - 2 leti Te piškotke nastavi videopredvajalnik Vimeo.
Vimeo politika zasebnosti / Vimeo piškotki

Nadzor piškotkov

Shranjevanje in upravljanje piškotkov je pod popolnim nadzorom brskalnika, ki ga uporablja uporabnik. Brskalnik lahko shranjevanje piškotkov po želji omeji ali onemogoči. Piškotke, ki jih je brskalnik shranil, lahko tudi enostavno izbrišete – za več informacij obiščite spletno stran www.aboutcookies.org. Vašo odločitev glede uporabe piškotkov na tej spletni strani vedno lahko spremenite s klikom na povezavo Piškotki.

Upravljalec piškotkov

Spletna stran Letni kino Minoriti.